Runcorn-Hoogstraten

10 juni 2016 - Hoogstraten, België

Weeral een kort nachtje achter de rug...snel een ontbijtje genomen en om 8u30 zijn we vertrokken voor nog een lange reisdag naar België. Hier in Engeland regent het een beetje momenteel...ook gisterenavond hebben we al veel regen gehad nadat we van de boot zijn gekomen.
Via de Engelse snelwegen rijden we langs Manchester, Birmingham (tweede grootste stad van de UK), Londen en Dover. In Dover maken we straks de overtocht naar Calais en van hieruit naar ons Belgenlandje.
Vandaag vertrekken de fantastisch oppassers van ons Mila ook op vakantie, dus moesten we nog een andere dierenvriend inschakelen die ons Mila vanaf vanmiddag af en toe eens gezelschap gaat houden...
Tegen 11u30 maken we nog een stop om wat te kunnen eten...de zon is ook terug van de partij. Dat was daarstraks een ander verhaal want de regen is al met bakken uit de hemel gevallen.
We nemen wat pastasalade met zalm mee, was heel lekker trouwens...en voor straks kopen we ook al wat broodjes en fruit want voorlopig gaan we weer een heel stuk rijden en dan hebben we voor op de boot toch nog wat te eten bij. Om 12u30 zijn we 'back on the road again' richting Londen...
Ondertussen mogen we nog een enquete invullen over de reis...tja, voor het hotel in Bray vlakbij Dublin heb ik een extra kolom aangemaakt...de kolom 'kan beter' vond ik nog te goed voor dit 'klassevolle' hotel.
Niet veel later bereiken we de Orbital (ring rond Londen) van 188 km lang waarlangs we een stuk zullen rijden.
Op een gegeven moment kijken we ook uit op 'Londen City' dat in de verte aan de horizon opduikt. We steken hier ook de Theems over.
Vroeger dan verwacht komen we al omstreeks 14u30 aan in Dover Harbour. De gids gaat proberen om een ferry vroeger te kunnen pakken. En het lukt...eerst nog door een paspoortcontrole wandelen en dan kan de bus zich in de wachtrij zetten om te wachten op het laden. Wij kunnen nog ff de benen strekken en even later kunnen we gaan inschepen. Op dek 5 zet de bus zich weg en wij kunnen op de andere dekken gaan rondkuieren. Om 16u vertrekt de ferry 'The Pride of Kent' uit de haven van Dover onder een stralende zon. We zetten ons op het achterdek en kunnen nog prachtige foto's maken van 'The White Cliffs of Dover' en kunnen nog een blik werpen op het kasteel van Dover.
Op het achterdek zitten twee meisjes die blijkbaar veel schrik hebben om te varen. Ze zijn aan het huilen...de ene al voor vertrek maar eens de boot was vertrokken werd het nog erger. Ocharme toch...
We eten aan boord onze broodjes nog op en om 18u15 (17u15 Engelse tijd...één uur en een kwartier gevaren) meren we aan in Calais. We zijn redelijk vlug van de boot en dan gaat het richting België. We zullen vermoedelijk een uur vroeger dan voorzien thuis zijn. Dus dat zou goed nieuws zijn voor ons Mila.
Het meisje dat zo erg aan het huilen was zien we trouwens op de achterbank zitten van een bus die we voorbijsteken...en ze kan terug lachen...waarschijnlijk heel blij dat ze met de voetjes terug op vasteland staat.
Eén iemand van de groep doet nog een klein speech-ke om gids en chauffeur te bedanken en er wordt een centje voor hen opgehaald. Ook gids Dirk en chauffeur Bart doen een woordje. De chauffeur vertrekt morgen alweer naar het Comomeer in Italië.
Ik bestook de oppasser van ons Mila met een sms-je en hij stelt me gerust dat alles super gaat met mijn woefke...oef...
Op weg naar de eerste stop in Sint-Niklaas zijn we met gans de bus in Frankrijk nog op de gevoelige plaat vastgelegd...toch zeker de nummerplaat...tja, als de chauffeur zijn boete zelf moet betalen van de werkgever dan vrees ik dat z'n fooi die net is opgehaald hiervoor bestemd zal zijn...
En wat denkt ge...natuurlijk nog in de file ook ter hoogte van Waasmunster...maar gelukkig niet al te lang.
In Sint-Niklaas stappen de eerste vier van de groep al af...dan voorziet de gids vlak voor Antwerpen nog een sanitaire stop. Blijkbaar moeten er enkelen héél dringend.
Bij Piva Antwerpen en in Zoersel nog wat volk afzetten en dan naar Rijkevorsel...de klok wijst ongeveer 22u aan...Van Antwerpen tot Antwerpen hebben we in totaal 2750 km gereden (km's over water niet meegeteld)...waarvan vandaag zo'n 750 km. In Ierland hebben we ongeveer 1000 km gebold van de 2750 km en in het Verenigd Koninkrijk een 1100 km...
Vlug de bagage in de auto...ma en pa zijn vanmiddag vertrokken op vakantie en die hebben hun auto op de parking van het reisbureau voor ons laten staan...en dan thuis ff bagage afgooien, eigen auto ook mee en naar ons Milake...onze redder in nood heeft goed voor ons Mila gezorgd terwijl ma en pa al vertrokken waren. Het doet deugd om mijn woefke weer te knuffelen. Dan al haar spulletjes vlug in de auto en naar huis...niet veel later ligt ze al te knorren op de zetel.
Vlug de koffers al uitladen, dan bad en beddeke in...
En zo zit onze vakantie er weer helemaal op...Ierland is een prachtig land...en wat een schitterend weer hebben we gehad, echt top...wel een heel vermoeiende reis, maar we hebben dan ook heel veel gezien...ook de groep was leuk, rustig en heel stipt.
Dikke dank je wel aan alle volgers van de reisverslagjes en voor al jullie leuke reacties...daar offer ik met plezier wat nachtrust voor op.
Hopelijk blijven jullie volgen want wij gaan alvast aftellen naar een volgende trip...eentje met vulkanen en geisers...en misschien wel noorderlicht...x