Las Vegas...

28 mei 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Afgelopen nacht redelijk goed geslapen, wel om 12u vannacht gewekt door de wekkerradio. Had de vorige gast waarschijnlijk ingesteld. Leuk, hoor...
We hadden vandaag kunnen deelnemen aan een excursie naar Death Valley, maar omdat het daar nog warmer is en omdat we hiervoor bijna zes uren in de bus moeten zitten en slechts enkele stops doen ziet mannetje dit helemaal niet zitten. Wel spijtig omdat je hier nu toch bent en het dan toch zou kunnen zien. Maar ik had al eerder in recensies gelezen dat deze uitstap niet de moeite waard is en zeker z'n geld niet waard is dus daar troost ik me dan maar mee.
We hebben dan maar met enkelen van de groep om 8u afgesproken om samen te gaan ontbijten. We nemen ontbijt van de kaart...de porties zijn enorm. Gelukkig heb ik voor een 'Healthy Start' gekozen, roerei met tomaten en zalm en een grote portie gemengd vers fruit. Mannetje zijn ontbijt bestaat uit een spiegelei met bacon, vier grote toasten, gebakken aardappelen (wel lekker gekruid) en een klein stukje watermeloen.
Na het ontbijt nog ff terug naar de kamer...ons wapenen tegen de zon met factor 20 (eigenlijk te weinig, ik weet het) en dan verzamelen met enkelen van de groep om naar de Strip te gaan. We besluiten om te voet naar de Strip (ligt op gedeelte van Las Vegas Boulevard) te wandelen want het is niet zo heel ver. De zon is zo vroeg in de voormiddag toch al redelijk brandend...als dat maar goed komt...van ver zien we de Stratosphere, een hoge toren waar je bovenin kan eten terwijl die langzaam ronddraait om een goed zicht over Vegas te krijgen. Ook kan je vanaf deze Stratosphere Benji-jumpen, in zo'n zwaaiarm die bovenop de Stratosphere staat kan je je helemaal groggy laten zwieren of je kan je recht omhoog laten schieten in een soort antenne op de Stratosphere...ja, een mens moet toch wat doen, hé...we lopen vervolgens langs Caesers Palace, bekend om de optredens van Celine Dion en lopen de hoek om langs het Bellagio. We wachten in de hoop dat de muzikale fonteinen opnieuw gaan beginnen maar na een half uur wachten geven we het op...misschien straks nog eens proberen. We gaan nog een giftshopke binnen en schaffen ons een fenomenaal souvenir van Las Vegas aan voor Geertje de portier (we zijn het niet vergeten :)) Daar hebben we ook wifi dus even ervan profiteren om het reisverslag van gisteren te posten. Bij het Harley Davidson Café gaan we ff een verfrissend sapje (ik heb me niet laten verleiden door een cocktail, Sandra ;)) drinken. We lopen verder naar hotel New York-New York waar we een kleine replica van de Brooklyn Bridge en het Vrijheidsbeeld zien met daarachter nog een rollercoaster. Dat moeten we straks allemaal mooi op de foto zien te krijgen. Binnen in de hotels zoeken we regelmatig verkoeling want het is echt te warm aan het worden. Toch nog even doorbijten en langs Excalibur, een hotel dat precies een sprookjeskasteel is en langs Luxor, pyramide (replica van Piramide van Cheops) met een mooie sfinx vooraan. Mandalay Bay is het laatste hotel op de strip, iemand van ons groepje wil eigenlijk nog verder om het bekende 'Welcome to Las Vegas' sign te fotograferen. Maar dit blijkt nog een eindje verder te staan en dat zien de meesten niet meer zitten omdat het echt veel te warm is. We besluiten dan maar terug te keren...bijna iedereen wordt wat onwel door de warmte. We duiken dan maar hotel New York-New York terug binnen...even bekomen op een bankje en dan bij Häagen-Dazs een lekkere beker met caramelijs, warme caramelsaus, stukjes banaan en een toef slagroom...dit is gewoon zóóóóó lekker (we kenden deze nog van aan de Oostkust)...we hebben de beker wel met z'n tweetjes verorberd (ikke natuurlijk wel het minste gekregen)...We denken erover na om een taxi terug te nemen naar het hotel omdat het echt niet te doen is om door dergelijke hitte verder te stappen. Na de verkoeling in New York-New York stappen we vol goede moed de zon terug in. Even gaat het weer wat beter en die taxi die we dachten te nemen wordt maar uitgesteld. Bij het Bellagio hotel wachten we weer even op de fonteinen, maar ook deze keer weer noppes. Er lopen weer de meest bizarre figuren rond op de Strip...van Minions tot Batmannen, Elvis Presley en Michael Jackson....je moet het maar doen zo verkleed gaan staan in een verzengende hitte...Ook zien we enkele bruidsparen rondlopen die de grote stap gaan wagen in Las Vegas.
Ik krijg toch weer veel last van de warmte maar omdat het niet meer zo ver is naar ons hotel besluiten we toch maar te voet terug te gaan. Oh my God...dit is afzien...in de blakende zon lijkt elke meter wel 100 meter. Wat ben ik blij dat ik de lobby van de Rio kan binnenstappen. Hop naar de kamer en vlug de voetjes in koud water om wat af te koelen. We zijn gebroken...even later krijg ik ook nog enorm veel last van buikpijn...nee, dat wandelen heen en weer naar de Strip was echt geen goed idee. Hopelijk zijn alle ongemakken er na een douche en een goed nachtje slapen volledig terug uit want morgen weer een lange reisdag...terug naar de staat Californië...